Tasmania üniversitesinde 26 ila 36 yaş arası olmak üzere erkeklerden ve kadınlardan oluşan 1869 kişinin üzerinde bir araştırma yapıldı. Bu kişilerin beslenme alışkanlıkları göz önüne alındığında fast food yiyeceklerin insan sağlığını nasıl etkilediği incelendi. Araştırmalara göre haftada iki ya da daha fazla fast food yiyecekleri tüketenlerin kandaki şeker seviyeleri önemli oranda yüksek çıkıyor. Hiç fast food tüketmeyen ya da hafta da bir kez feast food tüketen kişilere göre kan şekerleri çok yüksek çıkan bu kişiler Diyabet hastalığına, kalp ve damar hastalıklarına çok yakın.

Fast Food Beslenme Diyabet Sebebi
Araştırmadan çıkan diğer bir sonuç ise fast food yiyecekler özellikle kadınlar daha fazla etkiliyor. Erkeklere göre 2 kat daha fazla Diyabet hastalığına yakalanma riski olan kadınlar için uzmanlar fast food yiyeceklerin çok az tüketilmesi gerektiğini söylüyor. Fast food yiyecekler vücudun salgıladığı glikozun kullanılamamasına yol açıyor. Bu durum da kalp krizi riskini arttırırken, diyabete hatta körlüğe neden olabiliyor.
Modern yaşamın ve iş hayatının getirilerine bakıldığında fast food yiyeceklerden uzak durmak çok zor. Özellikle çalışan bayanlar hep hazır yemekler yemek zorunda. Bu yüzden fast food yiyecekleri olabildiğince en aza indirgemek ve egzersiz yapmak çok önemli. Bu tarz yiyecekler yenildiğinde mutlaka vücut hareketsiz yaşam tarzından uzak tutulmalı ve egzersiz yapılmalı. Aksi takdir de diyebete ve benzeri birçok hastalığa yakalanma riski artıyor.
Diyet konusunda bu bilgilerde ilginizi çekebilir: