Günlük hayatta ya da diyet dönemlerinde şekerli içeceklerin abartılmaması gerekiyor. Özellikle hazır içecekler için risk durumu daha fazla. Hem kilo hem de sağlık konusunda bir tehdit unsuru olan şekerli içecekler günde en fazla iki bardak tüketilmeli. Yapılan bir araştırmaya göre şekerli içecekler kalp ve damar hastalıklarına yol açabilir. Beş yıl süren araştırmada 4166 kişi gözlendi. Kalp rahatsızlığı yaşamamış olan kişilerde yapılan bu araştırma, ortaya çok çarpıcı sonuçlar koydu. Bir günde iki bardaktan fazla şekerli içecek tüketen insanlar, daha az tüketen insanlardan 2,5 kg daha zayıf, bel çevresi 5,5 cm daha ince ve %50 daha az hareket ediyorlar.

Şekerli İçecekler
American Kalp Vakfı’nın yaptığı açıklamaya göre şekerli içeceklerin etkisi sadece bu kadarla da kalmıyor. Özellikle kadınlar şekerli içecekleri aşırı tüketenlerin kalp hastalıklarına yakalama riski de diğerlerine göre daha fazla. Şekerli içecekler her kadında kilo artışına neden olmayabilir ancak; yükselen trigliserid değerleri, bozulan glikoz toleransı ve metabolizma bozuklukları ortak sorunlar olabilir. Genellikle bu sorunların yol açtığı hastalıkların başında da kalp hastalıkları geliyor. Bu yüzden American Kalp Vakfı, geçtiğimiz günlerde yaptığı kongrede şekerli içeceklerin abartılmaması gerektiğini söyledi. Sağlık için en iyisi günde ortalama bir bardağı geçmemek. Diyet yapıyorsanız zaten şekerli içecekler yemek listenizde olmamalı. Bunun yerine bal gibi doğal tatlandırıcıları ya da tatlı meyveleri tercih edebilirsiniz.
Benzer diyet konusu bulunamadı.